Jak schudnąć z pleców? Co zrobić, aby pozbyć się nadwagi?

Otyłość określana mianem choroby XXI wieku, dopada coraz większe grono osób. Z każdym rokiem liczba osób mających nadwagę rośnie. Wynika to z faktu, iż ludzie przyzwyczajają się zautomatyzowanych procesów i zaprzestają aktywności fizycznej. Ogromny wpływ ma również coraz to gorsza jakość jedzenia. Otyłość może mieć tragiczne skutki. Szacuje się, że w wyniku problemów z nadwagą (i powikłań) śmierć ponosi 3 miliony osób. Całkiem sporo, prawda?

Miejscem w którym bardzo często pojawia się nadmiar tkanki tłuszczowej są plecy. Nieestetyczne fałdki pojawiają się na całym obszarze, co wygląda bardzo nieatrakcyjnie i jest uciążliwe. Jak sobie poradzić z nadwagą w tym miejscu? O tym w dalszej części tej publikacji.

Jak schudnąć z pleców?

Na wstępie pragniemy zaznaczyć, że odchudzanie jest długotrwałe i trudne. To proces wymagający ogromu determinacji, motywacji i zaangażowania.

Jak być systematycznym?

Choć w Internecie można przeczytać głównie o dietach i treningu (notabene kluczowych elementach odchudzania), to często zapomina się o kwestiach psychologicznych, które są równie istotne. W końcu co nam da najlepsza dieta i plan treningowy, gdy nie będziemy potrafili być regularnymi? Dlatego też, do kwestii o tym charakterze należy przykładać równie dużą uwagę.

Aby zadbać o motywację – należy stosować system kar i nagród. Po sprecyzowaniu diety i planu treningowego należy ustalić reguły odchudzania. Zarówno kary i nagrody powinny być odczuwalne. W celu niemożności oszukiwania samego siebie warto opublikować założenia w portalu społecznościowym, na forum lub po prostu podzielić się nimi ze swoimi przyjaciółmi.

Dieta i trening

Do odchudzania należy podejść z głową. Wbrew temu co można wyczytać w wielu pseudo-portalach o zdrowiu – diety głodówkowe, to najgorsze z możliwych rozwiązań. Dieta musi być przede wszystkim zdrowa i bogate we wszystkie wartości odżywcze i minerały. Często zmiana nawyków może być praktycznie nieodczuwalna dla naszego łaknienia.

Podobnie jest w przypadku treningu, przy którym najważniejsza jest regularność. Nieprawdą jest, że trzeba trenować do upadłego i wylewać dziesiątki litrów każdego dnia. Regularny – 40-60 minutowy trening jest znacznie efektywniejszy, aniżeli jednorazowy wielki wysiłek.

Odchudzanie nie musi być trudne!

Na całe szczęście, odchudzanie nie musi być trudne, nudne i nieprzyjemne. Istnieją bowiem efektywne formy treningowe, które są relatywnie przyjemne. Mowa między innymi o jeździe na rowerze. To skuteczny sposób na spalanie kalorii, który jednocześnie może stanowić hobby.

Intensywność jazdy na rowerze, a odchudzanie

Podobnie jak w przypadku innych ćwiczeń o charakterze ogólnorozwojowym na odchudzanie, należy zachować zasadę 60-80% tętna maksymalnego. Takową intensywność można uzyskać rozwijając tempo jazdy wynoszące około 15-25 kilometrów na godzinę (w zależności od zdolności motorycznych oraz wytrzymałości tlenowo-krążeniowej.

Intensywność powinna stale utrzymywać się na jednym poziomie. Dzięki temu efektywność treningu rowerowego będzie jeszcze wyższa.

Objętość jazdy na rowerze, a odchudzanie

Aby trening był efektywny na odchudzanie nie może być zbyt krótki. Według wyliczeń, proces spalania tkanki tłuszczowej rozpoczyna się po około 15-20 minutach, dlatego też minimalna objętość treningowa to 30-45 minut. Warto jednak nieco wydłużyć czas jazdy, aby osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty.

Miejsce treningu, a odchudzanie

Dla efektywności treningu rowerowego niezwykle ważne jest jednostajne tempo. Dlatego też, należy wybierać takie trasy do jazdy, aby móc stale pedałować w tym samym tempie. Powinny to być równe, twarde powierzchnie – najlepiej drogi rowerowe bez wzniesień i zjazdów.

Ile schudnę jeżdżąc na rowerze?

Efektywność jazdy na rowerze może być naprawdę różna. Zależna jest bowiem nie tylko od samego treningu (czasu jazdy, intensywności oraz ilości sesji w skali tygodnia), ale także indywidualnych uwarunkowań. Nie mniej jednak, ilość spalanych kalorii w skali jednego 1 godzinnego treningu to około 400-600.

Podsumowanie

Według statystyk, nawet co drugi Polak boryka się z nadmiarem zbędnej tkanki tłuszczowej. Niestety, siedzący tryb życia w połączeniu z nierozsądnymi nawykami żywieniowymi sprawia, że liczba osób z nadwagą bezustannie wzrasta.