Jak schudnąć 5 kilogramów szybko? Dieta, trening i suplementy

Nadwaga to dosyć uciążliwy problem z którym boryka się bardzo szerokie grono osób. Większość z nich posiada kilka kilogramów zbędnej tkanki tłuszczowej, której spalenie nie stanowi problemu. Nie każdy jednak posiada odpowiednią wiedzę i motywację do odchudzania, by podjąć jego trudy.

Jak schudnąć 5 kg?

5 kilogramów nadwagi to dużo i mało. Z jednej strony nie wymaga to wielkich nakładów sił jeśli chodzi o odchudzanie, z drugiej – stanowi widoczny defekt naszej figury.

Proces spalania tkanki tłuszczowej zachodzi wówczas, gdy organizm zmuszony jest do pobierania energi z materiału zapasowego (tłuszczu). Dlatego też, na dwoma najważniejszymi czynnikami w przypadku odchudzania są: dieta oraz trening.

Jak schudnąć 5 kg – dieta

Nadwaga w wysokości pięciu kilogramów jest na tyle mała, że nie zmusza nas do stosowania wymagających diet. Aby schudnąć kilka kilogramów tak naprawdę wystarczy zrezygnować z wysokalorycznych, niezdrowych pokarmów. Wyklucz z diety następujące produkty:

  • dania typu fast-food
  • sosy
  • słodycze (czekoladę, budynie, lody itd.)
  • dania smażone na głębokim oleju
  • słodkie soki

W przypadku odchudzania niezwykle ważne jest odpowiednie nawadnianie, dlatego też należy zadbać o to, by dostarczyć organizmowi około 3 litry wody każdego dnia.

Jak schudnąć – trening

Trening – to może za dużo powiedziane. Podobnie jak w przypadku diety, tak i w przypadku treningi nie potrzebujesz skomplikowanego, wymagającego planu treningowego.

Należy jednak pamiętać, że pięć kilogramów tkanki tłuszczowej spalane może być zarówno przez kilka tygodni, jak i kilka miesięcy. Od nas samych zależy jak długo będzie trwać ów proces. Im bardziej zaangażujemy się w trening, tym szybciej uda nam się spalić nadmiar tłuszczu.

Spośród wszystkich ćwiczeń/form treningu tym najbardziej polecanym jest bieżnia (lub tradycyjne bieganie), jazda na rowerze (lub rowerku stacjonarnym) lub steper. Ponadto, warto realizować ćwiczenia siłowe, celem podkreślenia wyglądu mięśni, co poprawi ogólną atrakcyjność naszej figury.

Jak schudnąć – suplementacja (rekomendujemy: błonnik w tabletkach)

Błonnik primvitalny to nic innego jak alternatywa dla błonnika pokarmowego w formie tabletek. Spożywanie odpowiedniej ilości błonnika w ciągu dnia jest kluczowe dla prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego.

Według WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) dzienne spożycie błonnika powinno oscylować w granicach 20-40g dziennie. Błonnik primvitalny składa się z produktów bogatych w błonnik pokarmowy. W większości przypadków tego typu produktów skład oparty jest na babce jajowatej i babce płesznik. Bardzo często uzupełniany jest również siemieniem lnianym oraz zmikronizowanym błonnikiem jabłkowym.

Właściwości błonnika primvitalnego

Przede wszystkim, błonnik primvitalny ma wpływa na szybkość perstaltyki jelit i regulacji rytmu wypróżnień. Za sprawą tej substancji dochodzi do oczyszczenia organizmu z toksyn i materiałów ubocznych procesów przemiany materii.

Ponadto, błonnik primvitalny powoduje uczucie sytości, reguluje metabolizm oraz spowalnia rozkład węglowodanów, przez co uważa się go za doskonały suplement wspomagający procesy odchudzania.

Produkt ten sprzedawany jest w formie proszku oraz pastylek do rozpuszczania w wodzie. Cena preparatu jest różna, w zależności od składu. Zwykle, kuracja miesięczna błonnikiem witalnym to koszt oscylujący w granicach 100 złotych.

Błonnik primvitalny dostępny jest w każdym sklepie ze zdrową żywnością. Znajdziemy go również w Internecie, dobrych drogeriach oraz aptekach. Dostępnosć tego suplementu diety jest bardzo dobra.

Błonnik primvitalny cieszy się bardzo dobrymi opiniami. Konsumenci przede wszystkim chwalą sobie wygodę stosowania oraz szybkość działania. Uważa się, że już jednomiesięczna kuracja błonnikiem witalnym może wyregulować pracę jelit.

W przypadku błonnika primvitalnego wykorzystywanego jako wspomagacz odchudzania, zauważono zwiększenie efektywności treningu i diety o nawet kilkadziesiąt procent.